Podstawową zasadą, jaka kierujemy się pisząc programy w ogóle, a w przypadku aplikacji GABINET WETERYNARYJNY GOLD w szczególności jest NIEZAWODNOŚĆ !. Zdajemy sobie bowiem sprawę z następujących faktów:
- program, pracujący w gabinecie, czy lecznicy weterynaryjnej uruchamiany jest codziennie i praca z nim polega na ciągłym wprowadzaniu danych, oraz na przetwarzaniu tych informacji.
- jest użytkowany najczęściej przez kilka osób, nie będącymi informatykami więc ewentualny problem może zdezorganizować prace przychodni weterynaryjnej.
- komputery jak i systemy Windows na nich zainstalowane są rożne – więc użyte biblioteki programistyczne muszą być kompatybilne z każdym sprzętem oraz systemem Windows. Nawet w komputerach starszych, o mniejszej rozdzielczości ekranu, wyświetlane okna programu GABINETU WETERYNARYJNEGO GOLD musza być czytelne.
- przeniesienie programu z danym na nowy komputer musi być proste i łatwe dla lekarza.
- po pewnym czasie użytkowania – program staje się też swoistym archiwum leczenia w danej przychodni zarówno w części merytorycznej jak i dokumentacji.
NASZE TESTY PROGRAMU GABINET WETERYNARYJNY GOLD
Każda zmiana, czy aktualizacja programu, jest przez nas testowana. Wynika to z faktu, że niezawodność i prostota obsługi okupione są skomplikowanym kodem programistycznym, zawierającym wiele autorskich procedur. Wprowadzenie nawet niewielkiej zmiany może wywołać nieoczekiwany skutek także poza miejscem jej wprowadzenia, czy kolidować z inną procedurą i to niekoniecznie za każdym razem.
Stąd szereg testów, przeprowadzanych nie TYLKO przez nas ( jako programiści możemy nie dostrzegać pewnych wad aplikacji), ale przez zaprzyjaźnionych użytkowników, czy osoby z innych branż niż weterynaria..
TEST DANYCH PO 7 LATACH PRACY DWÓCH GABINETÓW WETERYNARYJNYCH.
Dzięki uprzejmości zaprzyjaźnionych lekarzy mogliśmy sprawdzić kondycje baz danych z programu GABINET WETERYNARYJNY utworzonych 7 lat temu i systematycznie uzupełnianych.
Po 7 latach użytkowania programu, pliki z danymi okazały się spójne i bez problemu (po konwersji) działały z najnowsza wersja programu !
Mówimy o liczbach informacji w prowadzonych w tym czasie:
- Liczba wprowadzonych klientów (właścicieli) ok 2.200
- Liczba pacjentów ok 3.000
- Liczba produktów (leki i produkty sprzedawane w sklepiku) ok. 1.000
- Liczba dostaw produktów ok. 5.700
- Liczba badań (szczepienia + wizyty) ok. 21.200
- Liczba wydanych leków i sprzedaży via sklepik ok. 27.900
Przeprowadziliśmy test dla opcji wydruku KSIĘGI KLINICZNEJ i obrotu detalicznego leków dla okresu 7 lat (chociaż tego się na co dzień nie robi – dokumenty drukuje się codziennie lub w ujęciu miesięcznym)
- Generowanie KSIĘGI KLINICZNEJ z tej liczby danych trwało ok 90 sekund a jej objętość wyniosła 2459 stron !
- Generowanie obrotu DETALICZNEGO LEKAMI z tej liczby danych trwało ok 8 minut a objętość wyniosła 3020 stron dla 1000 produktów !