BLOG: Usuwanie klienta i pacjenta (zwierzaka) z baz danych GABINET WETERYNARYJNY GOLD

Są dwie grupy programistów piszących programy.

System zabezpieczen - GABINET WETERYNARYJNY GOLD

System zabezpieczen - GABINET WETERYNARYJNY GOLD

Jedni, w obawie o funkcjonowanie całości aplikacji stosują  system blokad i zabezpieczeń, przez co program – mający pełnić z założenia funkcję narzędzia i służyć wygodzie Użytkownika, staje się nieprzydatny w realnym świecie. A świat realny, to świat omyłek i błędów zarówno w zakresie wprowadzania informacji, jak i ich niekompletności.

Drudzy – a to dotyczy naszego podejścia do konstrukcji GABINETU WETERYNARYJNEGO GOLD – traktują Użytkownika poważnie i poprzez wbudowanie mechanizmów kontrolnych pozwalają na ingerencję w dane, w zakresie kasowania i ich modyfikacji. W każdym momencie.  Owe mechanizmy kontrolne, to:

  • wbudowane okna informujące o zagrożeniach podczas kasowania
  • konieczność potwierdzania decyzji zmian – z możliwością odstąpienia od nich, gdy procedury  kasowania, czy modyfikacji były wywołane omyłkowo.
  • okna i napisy informujące o konsekwencjach takich decyzji.
  • dodatkowe informacje wskazujące gdzie w programie znajdują się opcje powiązane z przeprowadzonym przez Użytkownika działaniem.

KASOWANIE KLIENTA i PACJENTA (ZWIERZAKA).

Usuwanie danych - GABINET WETERYNARYJNY GOLD

Usuwanie danych - GABINET WETERYNARYJNY GOLD

Usuwanie Klienta i jego wizyt z baz danych w tradycyjny sposób robi się „od końca”. Wywołując opcje ‚LECZENI”, wybieramy Klienta, Pacjenta, rodzaj informacji ( Małe, Gospodarskie, Szczepienia), a następnie dla każdego badania usuwamy z odpowiednich tabeli: leki, zabiegi, zapis kasowy i na końcu samo badanie. Gdy dany Klient nie jest powiązany już z żadnymi zbiorami, można go bezpiecznie skasować.

Co jednak, gdy mimo ostrzeżeń systemu, wymusimy skasowanie Klienta, a bez niego nie dostaniemy się do opcji leczenia ?

Skasowanie Klienta i danych z nim związanych podzielone jest na 2 etapy. Usunięcie samego Klienta – nie zmienia stanu magazynu, ani innych raportów. Aby użyte (podczas leczenia pacjenta należącego do skasowanego Klienta) leki „wróciły do magazynu” potrzebne jest dodatkowe działanie opisane poniżej.  To mądre rozwiązanie chroniące informacje ujmowane w zestawieniach.

Na szczycie powiązanych ze sobą plików z danymi znajduje się zbiór KLIENTÓW.

To oczywiste, że musi istnieć właściciel, któremu podporządkowane są informacje o jego zwierzakach, dalej przyporządkowane zwierzęciu dane o badaniach, lekach, kwotach, zabiegach, wynikach laboratoryjnych, ekg , terminach wizyt etc.

Skasowanie WŁAŚCICIELA, czy nawet zwierzęcia w bazie danych, blokuje dostęp do pozostałych informacji, ale one istnieją. Nie są kasowane ze względu na raporty w których występują. Lek wydany w trakcie zabiegu dalej pozostaje zdjęty z magazynu, dzięki czemu nie zmienia się raport o obrocie detalicznym, czy remanent.

Aby skasować WSZYSTKIE MATERIALNE ŚLADY WIZYTY ( a więc, aby i leki wróciły do magazynu) – należy wywołać opcję menu: NARZĘDZIA/PROGRAM – ADMINISTRACJA DANYMI/SPRAWDZANIE DANYCH i tam wygenerować raport skasowanych KLIENTÓW i PACJENTÓW. Wybierając  odpowiedni przycisk na dole okna tabeli, usuwamy wszystkie informacje związane z Klientem lub zwierzakiem.

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.